Rozmawiali o kierunkach promocji gospodarczej regionu

Rozmawiali o kierunkach promocji gospodarczej regionu

Podczas posiedzenia Rady Gospodarczej Województwa Świętokrzyskiego w poniedziałek, 22 lutego marszałek Adam Jarubas zaprosił uczestników do współpracy przy szerokim projekcie promocji gospodarczej regionu. Dyrektor Departamentu Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Grzegorz Orawiec omówił podstawowe cele promocji. W spotkaniu  uczestniczyli także między innymi: wiceprzewodniczący Sejmiku Tadeusz Kowalczyk, doradca marszałka Krzysztof Adamczyk, prezes Zarządu Świętokrzyskiego Związku Pracodawców Prywatnych Lewiatan Tomasz Tworek, prezes Zarządu Targów Kielce Andrzej Mochoń,  prezydent Staropolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Cezary Tkaczyk.

 

Projekt promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego realizowany jest przez Centrum Obsługi Inwestora i Przedsiębiorczości Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach. Jego celem jest promocja gospodarcza, która ma prowadzić do wzrostu inwestycji krajowych i zagranicznych w regionie. Projekt ma podnieść potencjał pro-eksportowy świętokrzyskich przedsiębiorstw oraz wzmocnić rozpoznawalność województwa pod kątem gospodarczym, ze szczególnym uwzględnieniem siedmiu inteligentnych specjalizacji regionalnych (branży metalowo-odlewniczej, nowoczesnego rolnictwa i przetwórstwa spożywczego, turystyki zdrowotnej i prozdrowotnej, zasobooszczędnego budownictwa, zrównoważonego rozwoju energetycznego, technologii informacyjno-komunikacyjnej, branży targowo-konferencyjnej).   

Projekt ma zbudować spójny model promocji gospodarczej dla przedsiębiorców i potencjalnych inwestorów. Podstawowe jego założenia omówił Grzegorz Orawiec, dyrektor Departamentu Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego, a marszałek Adam Jarubas zaprosił uczestników Rady do dyskusji. – Zależy nam, żeby w praktyce wykorzystać Państwa uwagi i doświadczenie. Tym projektem chcemy wyjść naprzeciw świętokrzyskim przedsiębiorcom. Liczymy na dyskusję, która przyniesie dobry efekt – mówił marszałek Adam Jarubas.

W ramach projektu zaplanowano szereg kompleksowych działań, między innymi:  organizowanie pro-eksportowych konferencji oraz seminariów krajowych, którym będą towarzyszyć zagraniczne misje gospodarcze, organizacja pro-inwestycyjnych spotkań informacyjnych za granicą. Będą także organizowane branżowe spotkania matchmakingowe (szybka i łatwa metoda spotkania potencjalnych kontrahentów) pomiędzy przedsiębiorcami regionalnymi i zagranicznymi.  

Projekt będzie realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014 – 2020.